Kuidas kujuneb hind? !
Meie hinnakujunemisest lähemalt:
ALATI Teeme hinna iga töö kohta eraldi, prognoosides tööle kuluvat aega ja ka kliendiga tegelemise aega.
Hinda mõjutavad mitmed tegurid:
* kliendi figuuri eripära
* kliendi käitumine - nt. kui klient vajab oluliselt rohkem tähelepanu/kohtumisi ja abi materjalide/tegumoe valikul
* materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.)
* toote keerukus ja lisatavad materjalid ehk kui palju aega võtab konkreetse töö teostamine
* kliendi otsused protsessi käigus
* tellimuse kiirus
Miks võib muutuda hind!?
Püsikliendile on võimalik anda oluliselt täpsemat hinda, kuna me tunneme juba kliendi figuuri ja käitumise eripärasid.
Üldjoontes püüame arvestada hinna andmisel erinevaid võimalike faktoreid ja anda hinna sellisel kujul, et see oleks pigem suurem ja võiks muutuda väiksemaks (juhul, kui ajakulu on väiksem).
Sageli soovivad kliendid hinda telefoni või e-maili teel, siis nii ei oska me hinnata erinevaid faktoreid ja tihti ei ole ka piisavat infot. Sellistel juhtudel püüame anda hinnavahemiku. Vahel on soovid vägagi erilised, kus küsija ei kujutagi ette täpselt milline on tegelik töömaht või soovitakse, et kasutaksime töömeetodeid, mis sageli ei õigusta ennast parima tulemuse saavutamiseks.
Loomulikult kliendi tungival nõudmisel võime me täita tema soovid, kuid siiski soovime et võiksime oma tööde üle uhkust tunda ja meie kliendid oleksid kaunid.
Miks võib muutuda hind, kui see on juba eelnevalt antud:
Kliendi figuuri eripära ja kliendi otsused protsessi käigus - iga uue kliendi puhul õpime me tundma nii klienti kui ka tema käitumise eripärasid. Näiteks: milliseid otsuseid ta võib protsessi käigus teha ja ka tegumoodi muuta ehk kui muutlik on tema iseloom.
Kliendi käitumine - alati arvestatakse iga kliendi puhul kliendi teenindusele kuluv aeg ka toote valmistamise tarbeks kuluva aja juurde, kui selgub et mingil põhjusel kulutab klient meie tööaega oluliselt rohkem.
Materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.) - kui on tehtud hind algse info põhjal, kuid klient valib hoopis keerulisema käsitlemisega materjali.
Toote keerukus ja lisatavad materjalid - protsessi keskel leiab klient, et siiski ta soovib lisada/muuta midagi, mis suurendab oluliselt tööaja kulu. Näiteks parandustööde puhul võib selguda, et toote valmistamisel kasutatud tehnoloogia või varem tehtud parandused raskendavad tellitud tööd. Sageli just voodriga toodete puhul ei ole võimalik hinnata olukorda voodri ja põhikanga vahel.
Tellimuse kiirus - kui selgub, et klient vajab kiiremini valmis toodet, kui esialgselt kokkulepitud. See tähendab meile, et me oleme sunnitud pikemalt töötama ehk töötama isiklikust vabast ajast või lausa uneajast või peavad teised (kellega on nn vaba tähtaeg kokkulepitud) selle võrra kauem oma esemeid ootama. Kahjuks tuleb kliendil see ohver kinni maksta, kuna üleajatöö tuleb tasustada ja ka teised kliendid ei ole selles süüdi, et kellegil on kiirem kui neil.
Miks ateljee teenus on sageli kallim, kui asjad poes?!
Paljude muude faktorite juures mängib rolli just see osa, et kui poes oleva asja tegemiseks on tehtud palju operatsioone ühe korra väga paljude eksemplaride jaoks, siis ateljees tehakse ühe ainsa toote jaoks kõik protseduurid otsast lõpuni ja alati.
Näiteks tootes ühte pluusi tehakse:
- tehases üks lõige 1000 või enama pluusile tüüpmõõtude järgi, AGA ateljees vaid ühe ainsa ja käsitsi iga kliendi mõõtusid arvestades
- välja lõigatakse tehases korraga 50 või enama pluusi detailid, AGA ateljees ainult ühe kliendi pluus
- tehases ei tehta kunagi ühtegi proovi, AGA ateljees tehakse ettevalmistused proovideks ja tehakse vastavalt kliendi figuurile kohendused
- tehastes kasutatakse sageli odavat tööjõudu, kus töötav inimene saab sageli alla igasugu arvestust töötasu ja tihti ei oskagi ta teha muud kui ainult ühte konkreetset operatsiooni nt. õlaõmblusi kokku õmmelda, AGA ateljees töötav rätsep peab teadma rohkem alates materjalist mille Te talle toote, kui ka muude aimatavate probleemideni välja ning tundma ja oskama kõiki tehnoloogilisi protseduure, et valmiks selline pluus nagu te soovite.
Kui tellida ateljeest palju asju, siis saan odavamalt?!
Enamasti siiski mitte. Erakliendile suunatud ateljees ei ole väga suurtele tellimustele suunatud tehnikat, mis tõttu ei vähenda esemete arv tootmiskulusid.
Kui on tegemist erinevate esemetega/töödega, kuid suures koguses - siis see, et olete toonud palju tööd ei vii hinda alla, kuna nendele kulutatav tööaeg on siiski sama.
ALATI Teeme hinna iga töö kohta eraldi, prognoosides tööle kuluvat aega ja ka kliendiga tegelemise aega.
Hinda mõjutavad mitmed tegurid:
* kliendi figuuri eripära
* kliendi käitumine - nt. kui klient vajab oluliselt rohkem tähelepanu/kohtumisi ja abi materjalide/tegumoe valikul
* materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.)
* toote keerukus ja lisatavad materjalid ehk kui palju aega võtab konkreetse töö teostamine
* kliendi otsused protsessi käigus
* tellimuse kiirus
Miks võib muutuda hind!?
Püsikliendile on võimalik anda oluliselt täpsemat hinda, kuna me tunneme juba kliendi figuuri ja käitumise eripärasid.
Üldjoontes püüame arvestada hinna andmisel erinevaid võimalike faktoreid ja anda hinna sellisel kujul, et see oleks pigem suurem ja võiks muutuda väiksemaks (juhul, kui ajakulu on väiksem).
Sageli soovivad kliendid hinda telefoni või e-maili teel, siis nii ei oska me hinnata erinevaid faktoreid ja tihti ei ole ka piisavat infot. Sellistel juhtudel püüame anda hinnavahemiku. Vahel on soovid vägagi erilised, kus küsija ei kujutagi ette täpselt milline on tegelik töömaht või soovitakse, et kasutaksime töömeetodeid, mis sageli ei õigusta ennast parima tulemuse saavutamiseks.
Loomulikult kliendi tungival nõudmisel võime me täita tema soovid, kuid siiski soovime et võiksime oma tööde üle uhkust tunda ja meie kliendid oleksid kaunid.
Miks võib muutuda hind, kui see on juba eelnevalt antud:
Kliendi figuuri eripära ja kliendi otsused protsessi käigus - iga uue kliendi puhul õpime me tundma nii klienti kui ka tema käitumise eripärasid. Näiteks: milliseid otsuseid ta võib protsessi käigus teha ja ka tegumoodi muuta ehk kui muutlik on tema iseloom.
Kliendi käitumine - alati arvestatakse iga kliendi puhul kliendi teenindusele kuluv aeg ka toote valmistamise tarbeks kuluva aja juurde, kui selgub et mingil põhjusel kulutab klient meie tööaega oluliselt rohkem.
Materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.) - kui on tehtud hind algse info põhjal, kuid klient valib hoopis keerulisema käsitlemisega materjali.
Toote keerukus ja lisatavad materjalid - protsessi keskel leiab klient, et siiski ta soovib lisada/muuta midagi, mis suurendab oluliselt tööaja kulu. Näiteks parandustööde puhul võib selguda, et toote valmistamisel kasutatud tehnoloogia või varem tehtud parandused raskendavad tellitud tööd. Sageli just voodriga toodete puhul ei ole võimalik hinnata olukorda voodri ja põhikanga vahel.
Tellimuse kiirus - kui selgub, et klient vajab kiiremini valmis toodet, kui esialgselt kokkulepitud. See tähendab meile, et me oleme sunnitud pikemalt töötama ehk töötama isiklikust vabast ajast või lausa uneajast või peavad teised (kellega on nn vaba tähtaeg kokkulepitud) selle võrra kauem oma esemeid ootama. Kahjuks tuleb kliendil see ohver kinni maksta, kuna üleajatöö tuleb tasustada ja ka teised kliendid ei ole selles süüdi, et kellegil on kiirem kui neil.
Miks ateljee teenus on sageli kallim, kui asjad poes?!
Paljude muude faktorite juures mängib rolli just see osa, et kui poes oleva asja tegemiseks on tehtud palju operatsioone ühe korra väga paljude eksemplaride jaoks, siis ateljees tehakse ühe ainsa toote jaoks kõik protseduurid otsast lõpuni ja alati.
Näiteks tootes ühte pluusi tehakse:
- tehases üks lõige 1000 või enama pluusile tüüpmõõtude järgi, AGA ateljees vaid ühe ainsa ja käsitsi iga kliendi mõõtusid arvestades
- välja lõigatakse tehases korraga 50 või enama pluusi detailid, AGA ateljees ainult ühe kliendi pluus
- tehases ei tehta kunagi ühtegi proovi, AGA ateljees tehakse ettevalmistused proovideks ja tehakse vastavalt kliendi figuurile kohendused
- tehastes kasutatakse sageli odavat tööjõudu, kus töötav inimene saab sageli alla igasugu arvestust töötasu ja tihti ei oskagi ta teha muud kui ainult ühte konkreetset operatsiooni nt. õlaõmblusi kokku õmmelda, AGA ateljees töötav rätsep peab teadma rohkem alates materjalist mille Te talle toote, kui ka muude aimatavate probleemideni välja ning tundma ja oskama kõiki tehnoloogilisi protseduure, et valmiks selline pluus nagu te soovite.
Kui tellida ateljeest palju asju, siis saan odavamalt?!
Enamasti siiski mitte. Erakliendile suunatud ateljees ei ole väga suurtele tellimustele suunatud tehnikat, mis tõttu ei vähenda esemete arv tootmiskulusid.
Kui on tegemist erinevate esemetega/töödega, kuid suures koguses - siis see, et olete toonud palju tööd ei vii hinda alla, kuna nendele kulutatav tööaeg on siiski sama.